תופעה: הרשויות בגרמניה מפנות תושבים מקומיים מבתיהם, כדי לשכן בהם פליטים

    ישראל פריי No Comments on תופעה: הרשויות בגרמניה מפנות תושבים מקומיים מבתיהם, כדי לשכן בהם פליטים
    7:55
    06.05.24
    חדשות קול חי No Comments on צה"ל החל בפינוי העזתים מרפיח; לקראת התמרון בעיר | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אירופה המוצפת בזרם פליטים בלתי פוסק, מתקשה להתמודד עם האתגר. הרשויות מנסות לשכן את הפליטים באופן שלא יכביד על האוכלוסייה המקומית, והפתרונות היצירתיים, זוכים לביקורת רועמת שמגבירה את הזעם ביבשת על אופן הטיפול במשבר.

    אחרי שהוחלט לשכן פליטים במקום ששימש כמחנות עבודה וריכוז בדכאו ובאושוויץ, מתפרסמים בגרמניה מקרים בהם רשויות מקומיות מוציאות צווי פינוי לתושבים מקומיים, ע"מ לפנות מקום לאורחים הבלתי קרואים – הפליטים. יצוין כי לא מדובר בשיכון ציבורי, אלא בבתים שבבעלות חברות עירוניות, ומושכרות בכסף מלא לדייריהן.

    גבריאל קלר, בת 56, מתגוררת מזה כ-23 שנה בביתה שבעיירה אשבאך, הנמצאת באיזור הגבול עם צרפת. השבוע קיבלה גבריאל צו המורה לה לפנות את ביתה. "זו שערוריה – לזרוק דיירים מהדירות שלהם", אמרה קלר בת ה-56 בראיון לערוץ הטלוויזיה SWR. "אני לא מבינה את ההגיון בזה".

    הגברת קלר אינה היחידה. בטינה הלבי, בת 51 ואחות במקצועה, קיבלה אף היא החודש הודעת פינוי מדירתה בעיירה ניהיים. במכתב שקיבלה, הודיעה לה הרשות המונוציפלית כי ביתה עומד להיהפך למקלט לפליטים, וכי היא צריכה לעזוב את הדירה עד לחודש מאי הקרוב.

    האדישות הגרמנית ניכרת היטב בתגובותיהן המקוממות של הרשויות לפרסום המקרים. "המועצה לא קיבלה את ההחלטה הזו בפזיזות" – אמר ראש עיריית אשבאך לעיתון "די ולט" – "האלטרנטיבה היתה להכניס עבורם מיטות לחדר כושר".



    0 תגובות